Thursday, November 15, 2007

Słów kilka o Mythos .

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


   Po dwóch tygodniach niecierpliwego czekania na aktywacje mojego konta do beta testów Mythosa,wreszcie miałem okazję ściągnąć prawie 400 MB klienta gry. Postanowiłem podzielić się swoimi pierwszymi wrażeniami. Trzeba pamiętać, że jest to wersja beta więc wiele może się zmienić.



   Od pewnego czasu krążą po sieci informacje w większośći wymyślone przez fanów gry Diablo o tym, że prowadzone są działania mające doprowadzić do powstania trzeciej części. Są to tak zwane mity i nazwa Mythos, dla nowej gry Flagship Studios(byłe Blizzard North, twórcy Diablo) moim zdaniem bardzo tu pasuje ponieważ Mythos to nic innego jak Diablo 2 z ulepszoną grafiką (pełne 3d) i pewnymi zmianami mającymi pewnie na celu uniknięcie prawnych konsekwencji korzystania z pomysłów do których prawa autorskie ma Blizzard. W wyniku tych działań Mythos jest kolorowy i nie ma znanych z diabła klas postaci, nazw oraz fabuły. Oprócz tego zmienił się troszkę system drzewek rozwoju umiejętności jednak oprócz tego Mythos to Diablo 2 pełną gębą!



   Grafika choć kolorowa jest bardzo ładna i mimo swej bajkowości nie razi w oczy. Ekran wyboru postaci oraz ilość klas do wyboru na razie nie robi wielkiego wrażenia ale jak obiecują twórcy ma zostać poszerzony. Po wybraniu swojej postaci, wyglądu i kierunku w jakim ma się rozwijać moim oczom ukazał się ładny, dobrze znajomy z drugiej części diabła rzut izometryczny.Już po paru sekundach zauważyłem łatwość i płynność sterowania postacią. Wkroczyłem do katakumb zabiłem mnóstwo zombie i poczułem się jak w domu. Screeny na stronie www.mythos.com nie oddają dobrze ładnego wyglądu gierki i zastosowanych w niej efektów. 



   Po kilku minutach zostałem rozłączony z serwerem co zdarza się na razie niestety bardzo często. Wszedłem do tych samych katakumb co poprzednio i moim oczom ukazała się zupełnie inna mapa. Mapy w Mythos są generowane losowo a znany z diabła mechanizm losowania został znacznie ulepszony. Z przyjemnością przeszedłem katakumby, oddałem questa i ruszyłem dalej. W międzyczasie nabiłem swój pierwszy level. Rozdałem punkty, wybrałem nową umiejętność i odkryłem, że można walczyć z przyciśnietym klawiszem shift tak jak w D2. Złapałem pierwszą rzecz se slotem do którego można włożyć kamień. Zidentyfikowałem pierwszą broń za pomocą czegoś co w diablo nazywało się `scroll of identify`. Odkryłem, że wciskając "W" można zmieniać dwa alternatywne zestawy broni i ruszyłem dalej.



   W następnej lokacji powitały mnie moby które gdy zostały zabite wskrzeszał szaman i wyglądały tak samo jak te z przytaczanego już diabła. Podczas walki co jakiś czas pojawia się silniejszy potwór który ma np. niewrażliwość na ogień. Wszystko jest bardzo bardzo znajome.



   Oczywiście gra jest na etapie testów, oprócz tego należy pamiętać, że powstała z myślą o testowaniu łącz Hellgate : London. Jednak Hellgate okazał się troszkę niewypałem więc pozostaje mieć nadzieję, że Mythos zostanie otoczony większą opieką ze strony Flagship Studios. Polecam fanom Diablo jako ciekawostkę, będę śledził losy tej gry i opisywał nowości na tym blogu.

1 comment:

michal said...

Ej ta historja była bardzo fajna ale pomuz mi zrobić konto pobralem tom gre ale nieumiem konta zrobic napisz do mnie jak mozesz prosze cie moje gg 8404637 plx napisz